Jan Erik Hagen
Styreleder og økonomiansvarlig
Jan Erik utfører majoriteten av markedsanalysene vi bygger strategiene våre på. Dette innebærer bla. produkt, kunde og konkurrentanalyser samt å følge godt med på trender og innovasjon i, og omkring bransjen. Han står også for mye av oppfølgingen og rapporteringen ut mot Remedy’s oppdragsgivere. Jan Erik er svært interessert i makroøkonomiske trender og følger godt med på markedenes utvikling både i inn- og utland.
Jan Erik gikk tidlig inn i e-handelsbransjen og startet i 2009 opp Petworld.no som raskt utviklet seg til å bli Norges største dyrebutikk på nett. I perioden etter salget av Petworld har han bla. bistått norske bedrifter i ulik skala med å bygge opp sine digitale utviklerteam i Saigon, Vietnam.
Fortiden hans i den svært datadrevne e-handelsnæringen har lært han å vurdere tall som langt mer pålitelig enn ulike eksperters meninger. Dette gjør Jan Erik til en svært viktig ressurs for det kreative teamet i Remedy. Han har også mye erfaring med hvordan Google fungerer, både organisk (SEO) og som annonseplattform (AdWords).
Etter å ha jobbet 7 år med å bygge nettbutikk har han fått eksperimentert mye med UX-design og hvordan man best mulig skaper konverteringer på nett. Alt fra emnefeltet på nyhetsbrevet til hvordan kassen og betalingsløsningen er bygget opp, vil påvirke konverteringsraten betydelig! Annonseprisene på samtlige digitale plattformer går bare i en retning, og det er svært lite man kan gjøre for å påvirke klikkprisen. Derfor er konverteringsfrekvensen og ikke minst hvor suksessfull man er i å frembringe en tilbakevendende kundemasse nøkkelen til suksess på nett i dag.
Jan Erik står også som styreleder og økonomiansvarlig i Remedy Media.